سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب کتاب


با عنوان انگلیسی (How to be lovely: The Audrey Hepburn way of life)، کتابی در حوزه نگاه به زندگی است که بعد جدیدی از زندگی از دید یکی از بهترین ستاره های سینمای هالیوود، آدری هپبورن ارائه می‌دهد.
این کتاب، نوشته خاصی از کتاب‌های مربوط به زندگینامه هنرمندان و مشاهیر محسوب می‌شود که بیشتر نگاه و سبک زندگی را در برمی‌گیرد. 


درباره‌ی نویسنده‌ی  کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن


ملیسا هلسترن، نویسنده آمریکایی کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن می‌باشد که این کتاب اولین کتابی است که او به مرحله چاپ رسانده است، او در شیکاگو زندگی می‌کند و در دانشگاه میسوری شهر کلمبیا تحصیل کرده است.
او خود را یک مدیر خلاق می‌داند، که با بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه توسعه استراتژی، تبلیغات و برندسازی فعالیت می‌کند، همچنین او یک تیم بازاریابی را در زمینه بازاریابی محتوا، تجربیات مشتریان و برنامه‌های آنلاین هدایت می‌کند.
ملیسا هلسترن به عنوان یک نویسنده آزاد، از طرفداران سخت آدری هپبورن، شخصیت و نوع زندگی وی بود که در سال 2002 این کتاب را منتشر نمود، او کسی بود که بیان کرد، آدری هپبورن متخصص هنر زن بودن است. 
ملیسا هلسترن، در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن خواهان این است که مانند یک دختر متفکر و خوش‌بین، به ابعاد مختلف زندگی هنرپیشه محبوب سینما، آدری هپبورن و رمز و رازهای محبوبیت، صمیمیت و زیبایی او و همچنین، مبارزاتش در طول زندگی و نحوه برخورد با آنها بپردازد.

 

آدری هپبورن، راهنمای همگان برای دوست داشتنی بودن


آدری هپبورن با نام اصلی آدری کاتلین راستن (1929-1993) ستاره نوستالژیک هالیوود و مدل بریتانیایی هلندی‌تبار متولد بلژیک بود، وی به آخرین معصوم سینما معروف است.
آدری از زمان کودکی به شدت عاشق رقص باله بود، او اولین بار در صحنه تئاتر استعداد هنری خود را به رخ کشید، نمایشی با عنوان «ژی ژی» اثر یک نویسنده فرانسوی، او با حضور در این نمایش توانست دروازه ورود خود به دنیای بازیگری، هنر و شهرت را پیدا کند.
ستاره فیلم‌های عشق در بعدازظهر، داستان راهبه، صبحانه در تیفانی، تعطیلات رمی، ستاره زیبای من و ... میان عاشقان در سینما و آثار هالیوودی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، او به خاطر نقش‌های جذاب و درخشان در فیلم‌ها بسیار مورد تحسین همگان قرار گرفته است، او چهار بار نامزد جایزه اسکار و یک بار هم بخاطر بازی در فیلم تعطیلات رومی‌ برنده این جایزه با ارزش شد، همچنین او بخاطر بازی در این فیلم، تنها زنی بود که توانست همزمان سه جایزه، اسکار، بفتا و گلدن گلوب را کسب نماید.
از جمله آثار مهم دیگر او عبارت است از: معما، سابرینا، چگونه یک میلیون بدزدیم، عمارت‌های سبز، پاریس در تب و تاب، رابین و ماریان و ...
آدری هپبورن در سال 1952 با مرد جوانی به نام جیمز هانسون نامزد کرد، اما پس از مدت کوتاهی از او جدا شد، آدری در سال 1954 در هنگام فیلمبرداری فیلم جنگ و صلح با مل فرر آشنا شد و سپس با او ازدواج کرد، این دو زوج سینمایی در سال 1960 دارای فرزند پسری به نام شان شدند، آدری در سال های 1965 و 1967 سقط جنین را تجربه نمود و در نهایت در سال 1968 از هم جدا شدند. در سال 1969 آدری در یک سفر دریایی با یک روانپزشک ایتالیایی به نام آندره دوتی ازدواج نمود و از او در سال 1970 صاحب فرزند پسری به نام لوکا شد، در نهایت او در سال 1982 از آندره دوتی نیز جدا شد.
او علاوه بر زبان‌های مادری خود، یعنی انگلیسی و هلندی به زبان‌های ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی نیز تسلط داشت.
آدری در نهایت در سال 1993 زمانی که 63 سال سن داشت، به دلیل بیماری نادر سرطان آپاندیس، در سوئیس درگذشت و در همان جا به خاک سپرده شد، آخرین اثر سینمایی که از او به یادگار مانده است فیلم همیشه می‌باشد.
آدری در دنیای پوشاک و مد سبک خود را به سوی ساده بودن روانه می‌کرد، سبک ساده جذاب او همیشه مورد توجه دوستداران و علاقمندان وی و دنیای مد قرار می‌گرفت و مدلی مناسب برای دختران بود، سبک پوشش او هنوز هم مورد توجه دوستداران وی است و طرفداران زیادی را داراست.
او علاوه بر موفقیت در آثار سینمایی‌اش و نامزدی و کسب جایزه اسکار، به فعالیت‌های نیکوکارانه و بشردوستانه در قبال کودکان و نیازمندان بسیار معروف بود و رفتار و شخصیت مهربانانه وی در هالیوود شهره عام و خاص بود.
فعالیت‌های انسان دوستانه آدری هپبورن در طول جنگ جهانی دوم همیشه بخش مهمی‌ از زندگینامه رسمی‌ او بود. بازیگر زن بریتانیایی در طول جنگ به هلند رفت، زیرا مادر هلندی او معتقد بود که این کشور به دلیل بی‌طرفی امن خواهد بود اما با این حال نازی‌ها حمله کردند. هپبورن، مانند میلیون‌ها نفر دیگر، وقتی نازی‌ها جیره غذایی را برای هلندی‌ها قطع کردند، تقریبا گرسنه بود. چهره تلخ غمگین او ناشی از بدرفتاری‌هایی بود که در طول جنگ دیده بود، او برای حمایت از مقاومت مردم هلند، درآمدهای خود از اجراهای باله را خرج آنان می‌کرد.
در دورانی که آدری هپبورن زندگی می‌کرد، نژادپرستی عمدتاً قابل قبول و نهادینه شده بود و خیلی‌ها به آن بی توجه بودند، از جمله افرادی که به انتقاد از این مسئله پرداخت و به آن توجه می‌کرد، آدری هپبورن بود، وی بیانیه‌ای جسورانه مبنی بر عدم نژادپرستی داد و در هر جوامعی و این موضوع را به طور دائمی‌ زشت و غیر قابل قبول می‌دانست.
آدری در طول سال‌ها تلاشش این بود، صدای خود را به طور مستقیم در مورد موضوعات مهم که نگرانی زنان بسیاری در جهان است، به گوش همگان برساند، از جمله: شغل و کار کردن زنان، زندگی عاشقانه آنها، مادر بودن و روابط مادرانه که تمام این مسائل در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن ذکر می‌شود.

 

 

سبک زندگی منحصر به فرد آدری با توجه به کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن


کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن در حقیقت یک سبک زندگینامه روانشناسانه محسوب می‌شود، در حالی که تاریخچه‌ی زندگی این بازیگر موفق را بیان می‌کند، دلایل موفقیت و سبک زندگی آدری را هم بیان کرده است.
یک ستاره‌ی سینما که از نظر خیلی‌ها ممکن است بی‌عیب و نقص و کامل به نظر بیاید و یک زندگی دست نیافتنی داشته باشد، اما آدری هیچ‌وقت سعی نکرده خودش را بدون عیب و نقص نشان دهد، در این کتاب هم به تمامی‌ این نکات اشاره می‌کند. در واقع افراد موفق به طور ناگهان و یک‌ شبه موفق نمی‌شوند.
این بازیگر موفق حتی در دوران پیری هم تلاشی برای تغییر خودش و تبدیل شدن به آدری هپبورن هجده ساله نکرد و کاملاً شبیه یک زن پیر معمولی به نظر می‌رسید و رفتار می‌کرد، در واقع با استفاده از ذهن قوی‌اش و با اعتماد که به خودش داشت، نیازی به ایجاد یک ظاهر همه پسند برای دیگران نداشت.
در بسیاری از موارد، نویسندگانی به نوشتن کتاب زندگی آدری، نزدیک شدند، اما او هرگز موافقت نکرد، او انسان دوست داشتنی بود که موفقیت را به عنوان یک بازیگر، یک مادر و یک انسان خیر یافت.
آدری شاید یک زندگی جذاب را سپری نکرده باشد اما به جرأت می‌توان گفت که زندگی کاملش را انجام داد، او یک مدل الهام‌بخش و مداوم برای زنان امروز است و او راه خود را در قلب میلیون‌ها نفر پیدا کرد که مایل بودند درست مانند او باشند.

 

نوع نگارش و فصل های کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن 


نویسنده کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن را، بر اساس موفقیت‌ها و شکست‌ها، زندگی و حرف‌های هنرپیشه محبوب دنیای هالیوود، بازخوانی مصاحبه‌های او، حرف‌ها و نظرات دوستان، آشنایان و نزدیکان او با نثری صمیمی، در قالب ده فصل به نگارش درآورده است، این فصول خواننده را بارها و بارها به سبک زندگی، نقطه نظرات، راه و روش‌های زندگی دوست داشتنی و همچنین تفکرات آدری و راه‌های رسیدن به شادی و خوشبختی نزدیک می‌کند.
عناوین این ده فصل عبارت است از:

1.شادی
2.موفقیت
3.سلامتی
4.عشق
5. خانواده
6. دوستی
7. رضایت
8. سبک
9. شهرت
10.انسانیت

کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن، بیشتر شباهت فراوان به مستند زندگی واقعی یا مصاحبه‌های تلویزیونی با افراد نزدیک به یک شخصیت معروف را دارد، به این معنا که دارای داستان مشخص نیست که با شخصیت اصلی کتاب و زندگی اش همراه شوید بلکه برش‌هایی است از حرف‌ها و نقل قول هایی از افرادی که به آدری هپبورن نزدیک بوده‌اند.
در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن به جمع‌آوری برخی از نقل قول‌های الهام‌بخش از مصاحبه‌های بسیاری که او در سراسر دوران حرفه‌ای خود انجام داده است، پرداخته می‌شود و دارای عکس‌های زیبا از او نیز است. یادگاری شگفت‌انگیز برای هر طرفدار او در سرتاسر جهان، خواندن این کتاب بسیار لذت‌بخش، با اطلاعات خوب، ساختار مناسب و سرگرم کننده است. 


مفاهیم با ارزش کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن 


در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن، به درس‌هایی جذاب از زندگی پرداخته می‌شود که به شیرین کردن زندگی بسیار کمک خواهد کرد، درس‌هایی که از زندگی پر فرازونشیب یکی از بهترین زنان تاریخ خواهیم گرفت.
در این کتاب در مورد شخصیت یک زن ستاره هالیووده صحبت شده، که چرا بعد از چندین و چند سال هنوز کسی نتوانسته است جایش را بگیرد، نه بخاطر چهره، اندام و صدای فوق‌العادش یا نه بخاطر تکنیک‌های بازیگری عجیب و خارق‌العادش بلکه بخاطر اینکه آدری به شدت خودش بود، ستاره شدن هدفش نبود بلکه مهربان بودن، زن بودن، مادر بودن و انسان بودن هدفش بوده است.
آدری هپبورن هیچ وقت در هالیوود خانه‌ای نخرید چون کار در سینما براش اولویت نبود اون بلافاصله بعد از تموم شدن فیلم برداری به باغچه خودش در سوئیس برمی‌گشت چون زندگی کردن در کنار خانواده و آشپزی برای پسران و همسرش برایش در اولویت بود، او عشق را در خانواده، امنیت و سادگی می‌دید نه شهرت و ستاره بودن.


در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن این‌طور بیان می‌شود که زیبایی تکرار نشدنی آدری بخاطر سادگی عجیب ظاهرش بود، او همیشه عقیده داشت باید همیشه منظم و زیبا بود ولی نه در حدی که خودت را به یک ماشینی تبدیل کنی که مدام وظیفه ماسک گذاشتن رو پوستت رو خواهد داشت.
آدری با وجود بسیاری از مشکلات همچون از دست دادن پدرش، آسیب‌هایی از جنگ، سقط جنین و ازدواج های ناکام، موفق به غلبه بر این بدبختی‌ها شده و به ما یادآوری می‌کند که با وجود تمام حوادث سخت و عجیب زندگی می‌توان به انسان و زنی تبدیل شد که دارای شخصیت، سبک زندگی، ظرافت و قدرت است.
در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن، بیشتر این‌طور بیان می‌شود که آدری زندگی را برای زندگی کردن می‌خواست، برای لذت بردن از هر نفس در زندگی، لذت بردن از زن بودن و مهم تر از آن انسان بود، لذت بردن از نگاه به آنهایی که دوست داری یا وقت گذراندن با آنها، لذت بردن از حمایت‌های انسان دوستانه و دیدن لبخند بر روی لب‌های کسانی که به کمک تو نیاز دارند. 
ما بیشتر از هر زمانی در زندگی خود تنهاییم، بیش از حد به کار مشغولیم، تاکیدمان به مسائل بیهوده در زندگی است، ما تا حدودی فراموش کرده‌ایم که واقعا چه چیزهایی در زندگی دارای ارزش می‌باشد، مشکلات خود را بزرگ کرده‌ایم و سختی‌های زیادی به دلمان راه می‌دهیم، او در کتاب راهنمای دوست ‌داشتنی بودن به روش آدری هپبورن به ما می‌آموزد که چطور زندگی خود را کنترل نماییم و بتوانیم با تمام مشکلات و سختی‌ها به زندگی خود بپردازیم و رشد کنیم.

 

 

خرید کتاب راهنمای دوست داشتنی بودن به روش آدری هپبورن با ارسال رایگان